Is uw website veilig?

Secure website

Google stopt in september met het 'groene hangslotje' voor veilige websites in zijn browser Chrome. Het groene icoon en het woord "veilig" in de adresbalk worden vervangen door een grijs slotje.

Google neemt de stap omdat gebruikers er volgens het bedrijf van uit moeten gaan dat internetpagina's standaard veilig zijn, schrijft het bedrijf op zijn blog.

Met een groen slotje tonen browsers doorgaans dat een website gebruikmaakt van een HTTPS-verbinding. Daarmee wordt het verkeer van en naar die website versleuteld, waardoor het lastiger is af te luisteren.

Bij websites die gebruikmaken van HTTP in plaats van HTTPS is dat niet het geval. Eerder kondigde Google al aan dat het bedrijf Chrome-gebruikers actiever gaat waarschuwen voor onveilige HTTP-websites.
Vanaf juli krijgen deze websites in Chrome de melding "niet veilig" of "onveilig".

Vanaf oktober krijgen Chrome-gebruikers ook een rood hangslotje te zien als zij op een onveilige website gegevens invoeren. Dit gebeurt bijvoorbeeld als zij een formulier invullen. Op die manier worden gebruikers er nadrukkelijker op gewezen dat hun ingevoerde gegevens onderschept kunnen worden.

Google zet mobielvriendelijke websites bovenaan!

googlemobile

Vanaf 21 april 2015 geeft Google mobielvriendelijke websites voorrang in haar zoekresultaten. Is uw site niet mobielvriendelijk? Dan zal het waarschijnlijk een duikeling maken in de Google-ranking. Met als risico dat u onvindbaar bent. En dat is natuurlijk het laatste dat u wilt. Kortom: het is tijd om uw site te controleren op mobielvriendelijkheid en – indien nodig – aan te passen.

Lees meer

Verhoog uw conversie

conversienieuw

Uw website, digitale nieuwsbrieven en andere mailacties hebben maar één doel: zoveel mogelijk mensen moeten klikken op de cruciale buttons. Van de koop-, inschrijf- of leesmeer-knop tot de button om deel te nemen aan een actie of enquête. Kortom: de beoogde klikresultaten, ook wel conversie genoemd. Hoe u vandaag nog werk kan maken van een optimale conversie, leest u in de onderstaande tips. Nuttige handreikingen die voortvloeien uit succesvolle acties van grote websites die hoog scoren op conversie.

Lees meer

Tips & tricks om LinkedIn zakelijk te gebruiken

linkedin

LinkedIn telt meer dan 40 miljoen gebruikers, maar vele vragen zich af hoe ze dit medium zakelijk kunnen benutten. Of beter: hoe ze meer kunnen verdienen dankzij LinkedIn. Een pasklaar verdienmodel bestaat er helaas niet. Maar de onderstaande tips helpen u aardig op weg om LinkdIn effectiever in te zetten. Met een grotere kans op commercieel succes als resultaat.

Lees meer

Optimaliseer het effect van online-activiteiten

conversienieuw

Uw website, digitale nieuwsbrieven en andere mailacties hebben maar één doel: zoveel mogelijk mensen moeten klikken op de cruciale buttons. Van de koop-, inschrijf- of leesmeer-knop tot de button om deel te nemen aan een actie of enquête. Kortom: de beoogde klikresultaten, ook wel conversie genoemd. Hoe u vandaag nog werk kan maken van een optimale conversie, leest u in de onderstaande tips. Nuttige handreikingen die voortvloeien uit succesvolle acties van grote websites die hoog scoren op conversie.

Lees meer

  • 1
  • 2
Logo Communicatie Centraal

Clixxoo, onderdeel van

Communicatie Centraal

Blijf op de hoogte