Analytics

Google Analytics geeft u inzicht in het webverkeer en de effectiviteit van uw website en uw andere online activiteiten. Via krachtige, flexibele en eenvoudige functies kunt u verkeersgegevens - en dus het gedrag van uw doelgroep - analyseren. Met bruikbare informatie als resultaat om uw doelgroep gericht te benaderen.
Google Analytics bevat onder meer de volgende functies:
Aantal bezoeken
Het totaal aantal bezoeken aan uw website op basis van de ingestelde periode. Er wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen totaal aantal bezoekers en unieke bezoekers.
Pagina weergaves
Het totaal aantal pagina's dat is weergegeven op basis van de ingestelde periode.
Bouncepercentage
Het gemiddelde aantal bezoekers dat de website verlaat na één pagina, oftewel het weigeringspercentage. Een hoog percentage geeft volgens Google aan dat de bestemmingspagina niet genoeg uitnodigt om uw pagina verder te doorzoeken.
Gemiddelde tijd op de site
De gemiddelde tijd die de bezoeker op uw website doorbrengt.
De vindbaarheid
Google Analytics geeft ook duidelijk aan hoe bezoekers op de website komen, bijvoorbeeld via welke bron. Dit kan zeer belangrijke gegevens opleveren met betrekking tot de vindbaarheid van uw site via Google.
Tags: google analytics, conversie, diensten