Responsive design

responsive-design

15 jaar geleden telde je zonder website niet mee. Vandaag de dag moet je website ook nog eens responsive zijn. Dit betekent dat je website zich automatisch aanpast aan het apparaat waarop het vertoond wordt, zoals het tablet of de smartphone. Want je doelgroep gebruikt deze apparaten steeds vaker om websites te bezoeken. En - ga je zelf maar na - als de site niet lekker werkt, haak je al snel af. Op zoek naar een alternatieve site.

Een responsive website anticipeert op het type apparaat waarmee de site bezocht wordt. Met name houdt het rekening met het schermformaat.
Alle webinhoud wordt dusdanig grafisch ingedeeld dat de bezoeker een optimale gebruikservaring krijgt tijdens zijn webbezoek. Teksten, afbeeldingen en video’s worden geschaald, zodat ze goed zichtbaar zijn en snel geladen worden. Zelfs knoppen en navigatie-elementen passen zich aan, en zijn dus optimaal te bedienen. En zo zijn er nog tal van voordelen die de gebruiker ervaart.

Ervaar zelf het verschil

Een responsive website is makkelijk te herkennen. Open een site op je computer en verklein het browservenster door met de muis de hoek rechtsonder beet te pakken. Als de webinhoud zich aanpast aan het kleinere venster, dan is de site responsive. Je kunt de site natuurlijk ook gewoon bezoeken op een tablet of smartphone. Als alles optimaal vertoont wordt, kun je ervan uitgaan dat de site responsive is.

Logo Communicatie Centraal

Clixxoo, onderdeel van

Communicatie Centraal

Blijf op de hoogte